Hurtiga Herta


Hurtiga Herta stojjar och står i
för nu ska huset fint bli.
Diskar, putsar och dammar,
bland smutsiga kastruller jammar.
Pust, stånk och stön
dammsugaren far fram med ett väldigt dön.
När allt är klart ska bullar bakas
som sedan barnbarnen skall smaka.
Efter Hurtiga Hertas eviga slit
är det nämligen de som ska hitta dit!

 

 

 

Caisa skrev en så fin beskrivning på Herta, så jag bestämde mig för att det får bli hennes namn. Passade så bra på hennes personlighet.

Tack för alla bra namnförslag! Några av förslagen var: Tant Karin, Wilda, Tant Maja, Ulla-Karin, Maj-Britt, Tant Knapp, Anna, Kerstin och Beata.

Jag kände när jag satt och tecknade i dag att jag verkligen saknat detta. Jag känner mig lite ringrostig men det kommer ganska snabbt tillbaka.

Frågan är vad jag ska göra med alla mina teckningar?! Just nu så blir många bara liggande och till och med skrynkliga och förstörda.

Jag tänkte vara med i Torsdagstema denna vecka. Temat är UTI FRÅN EN TEXT . Jag gjorde en liten skiss på den idag, men ska göra klart den i morgon.

Nu tänker jag säga god natt för idag!

Nu ska jag ta mig ett bad och sen gå och natta ögonen!

#puss

3 tankar om “Hurtiga Herta

  1. Det finns typ en vers till, eller det blev en vers till typ.

    Hemmapåtiga Herbert däremot
    uppfyller på hemmasysslorna inte sin kvot.
    En ny uppfinning ut klura
    ligga på soffan, pilla navlen och filura
    är mer hans melodi
    och får honom att känna sig som ett honungshögt bi
    Nej, han kan inte förstå
    varför gumman ständigt ska ha ett sånt sjå.

    Ja, så har du ju typ något att göra i morgon 😉

Lämna en kommentar