Stickning

Jag har stickat nu i något år, jag kommer inte ens ihåg när det verkligen satte fart. Men jag tror det var för ca två år sedan. Jag började göra något till Majken, tror det var en gul tröja där garnet och mönstret var från Drops. Tröjan var i moss-stickning och där är så många fel,  inte ens när man står på långt håll så ser det okej ut. Men med den tröjan så  föddes det en nyfikenhet och en gnista av att ”detta ska jag bemästra så jag kan få det så som jag själv önskar.”  Bilderna här ovan är lite av det jag har stickat dessa år.

Det jag älskar med detta hantverk är att man aldrig kommer bli fullärd, det finns så många tekniker och sätt att sticka så man kan alltid lära sig något nytt.

Och nytt kommer jag lära mig framöver. I Augusti kommer jag börja på en distansutbildning på Västerberga Folkhögskola som har kursen STICKNING. Jag tänkte att jag skulle blåsa liv i denna blogg igen och dokumentera mina tankar och framsteg. Så det finns en chans att det blir mycket stickat här fram över.

 

 

 

 

 

 

Kommentera

