Min kropp som redskap 


I mitt huvud har många tankar snurrat kring hur jag ska ta mig tillbaka till den form jag trivts som bäst i. 

Mitt mål är att kunna ha min kropp som redskap för att uppleva och berika mitt liv så som jag vill utan några begränsningar!

Jag har en fantastisk PT på gymmet som hjälpte mig under graviditeten. Jag tog mig till denna form (bilderna ovan) med hjälp av PT-online mammafitness och deras tränings och kost-program efter förra graviditeten ( gick ner bl.a. 42kg) Vad ska jag välja?! 

Det jag känner jag behöver mest hjälp med är kosten, jag behöver stöttning och en guidning för jag litar inte på mina egna känslor där. Jag har en ätstörning sen barnsben som jag gått i KBT behandling för och det har hjälpt otroligt mycket. Men under denna graviditet så har mitt ätbeteende och känslor kring mat blivit katastrof igen. Tyvärr! 

Jag jobbar dagligen med alla känslor och mitt beteende kring maten. Men det är inte helt lätt och lättare blir det inte när man inte sover ordentligt på nätterna. 

Jag har pratat med min PT på gymmet som jag tycker väldigt mycket om som människa och tränare kring just träningen. Men inte om det finns något stöttning och vägledning kring kosten där. Vilket jag borde gjort. 

Jag vet vad jag får och jag gillar PT-online och deras helhets tänk och att jag kan välja om jag vill träna hemma eller på gym, så igår när såg jag lite resultatsbilder så gick jag in och anmälde mig där. Jag tog 3månader och efter de 3månaderna så får jag utvärdera om jag ska fortsätta eller om jag känner att jag fått den stärkande start jag behöver och kan fortsätta på egen hand med PTn på gymmet. 

Det som jag gillade väldigt mycket (även om just den träningen är skit tråkig) och hade en otrolig nytta av var just corestyrkan som byggdes upp efter förra graviditeten. Det var fokus på bara mage/rygg de första 4-6veckorna. Sen fick man börja med annan styrketräning. Även under dessa 4 veckorna så har de även extra koll på maten man äter. 

För hur tråkigt det än är så är det ca 80% kost som gör att man hamnar i den form man vill. Därför är det ännu viktigare att få stöttning i kosten för min del. 

Mina träningsmål på sikt är att bli så stark igen att jag kan orka göra armhävningar på tå, gå armgång, börja klättra på vägg, springa en halvmara. Att jag kan genomföra ett hindebannelopp. Kanske ett triathlon, en halv klassiker mm 

Jag har redan börjat så smått min resa mot en starkare och sundare kropp, men den 27okt börjar PT-online igen.  

Nu kör vi! 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s