Förändring

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/320/32309218/files/2014/12/img_1532.jpg

När kroppen förändras så är det inte alltid så att man står och hoppar av glädje när man ser/upptäcker förändringen.

Jag har några gånger blivit osäker på vad jag tyckt och några andra gånger blivit rädd och även lite äcklad.

Min första gång jag blev rädd var när jag upptäckte min handledsknöl. Jag visste inte riktigt om jag tyckte om att det stack ut ett ben från min kropp. Jag har varit så van vid att mina kroppsdelar varit så inbäddad så att jag helt plötsligt hade ett hårt ben som stack ut vid handleden var inget jag blev direkt förtjust i. Det tog mig flera veckor att acceptera att det var ett ”normalhetstecken” att det gjorde det.

Idag blev jag nästan rädd, jag tog några bilder innan gymmet idag. Gymmet som jag för övrigt känns som jag bara gästspelar på mellan varven. Har varit sjuk till och från hela höst/vinter så jag har gjort allt från noll till 1-3/vecka istället för 5. Så resultaten har inte heller blivit som jag önskar.
Bilden ovan är från idag. Tycker armen ser så liten ut, även om jag vet att den har 30cm i omkrets så ser den ”mager” ut. Jag gillar BIFFIG bättre! Denna arm som var på bilden blev jag helt paff av.

Det tar ett tag att hänga med hur kroppen förändras.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/320/32309218/files/2014/12/img_1515.jpg

Kommentera

