En säkerhet

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/320/32309218/files/2014/12/img_1394.jpg

” Nu när jag ser mig i spegeln och tittar inåt så ser jag mig komma i mål. Jag tror på det jag gör helhjärtat. Det har jag aldrig gjort förr. Jag ser mig själv springa min första mil, jag ser mig själv att ta mig över och förbi hinder och gör det med ett leende. Jag tänker på min galnaste tanke som är att springa Göteborgsvarvet, jag känner att jag kommer klara det. Inte idag eller nästa vecka. Men med träning så kommer jag klara det. Varför?! För att JAG vill klara det och jag tror att ALLA klarar det. Bara man har en plan för att lyckas och ser ljust på det.

Detta trodde jag aldrig om mig själv för något år sedan. Då såg jag bara problemen och satte själv stopp för mig själv mentalt.”

Detta skrev jag i morse. Men det är något jag känt ett tag. En säkerhet på mig själv. Jag kommer göra de sakerna jag drömmer om och jag kommer klara det. Jag kommer inte komma först i mål, jag kommer inte vara snabbast men jag kommer vara en vinnare.

Mitt huvud och min kropp ska inte stoppa mig för att uppleva mitt liv. Det ska inte säga att jag inte kan.

Om andra kan varför skulle jag inte kunna?! Vi alla har olika förutsättningar, men många av förutsättningarna kan vi påverka. Jag kanske behöver jobba hårdare än andra för att genomföra det, men det är säkert andra människor som behöver jobba hårdare än mig. Jag kan bara utgå i från mig och se till att jag gör det jag behöver för att nå mina mål.

2 thoughts on “En säkerhet

Kommentera

