Erkännande till mig själv

IMG_1281.JPG

Mia! Du har lockars in på fel väg, backa tillbaka och fortsätt kör på den väg du var på! December lockar till många godheter, men russin är inte något för dig!! Bra att du gjorde din egen glögg på pressade äpple, där tänkte du till men du skulle hoppat över russinen. Tack vare russinen… Eller rättare sagt HELA russinpaketet du tillsist tryckte i dig så hamnade du i fallgropen med att ta några pepparkakor med smör också. Det är ingen fara, men du vet att det eskalerar om du inte sätter stopp NU!! Så lägg i backen och backa bak till den väg du kom ifrån!! Och gör det NU!!

Japp, det e bara att erkänna! Jag har trillat dit! Russin är knark för mig. Men jag slår inte på mig själv för mitt återfall, utan tar med det i min erfarenhet!

Det är lite saker som berört mig enormt den senaste tiden och min gard var lite sänkt. Tänkte inte hela vägen utan tänkte bara för stunden.
Men från och med igår så för jag matdagbok igen. Måste känna att jag tänker till innan jag äter så jag kommer in på rätt bana igen. För jag vill lyckas med mina delmål och mål! Jag vill inte sätta krokben på mig själv som jag gjort så många gånger förut!

Så nu är det medvetna tankar som tänks hela vägen ut som gäller! För jag ska lyckas! För jag vet att jag kan och jag vill!

Kommentera

