En lätthet i styrka

IMG_1232.JPG

Känslan när man drar på sig träningskläderna och snörar på sig skorna och beger sig ut på en löprunda eller går in på gymmet och man upptäcker att man inte behöver ta i på samma sätt som man gjorde innan. Förr kändes varje löpsteg som ett elefantsteg, varje steg kändes i varje liten del av kroppen. Man fick styra varje rörelse med vilja. Huvudet och kroppen hade en inre strid.

Nu så känns ett löpsteg lättare, jag känner att mina muskler håller uppe kroppen och det enda som känns är fotlederna och höger fotens undersida. Benen går av sig själv och hjärnan kan tänka på annat än just själva löpningen. Nu så försvinner jag in i podden jag lyssnar på.

Igår när jag körde styrka hemma så tänkte jag på hur lätt det var att göra alla övningar. Hur lätt jag kunde utföra övningarna. Det är en helt annan trötthet och styrka som jag känner nu. Jag känner hur kroppen är med mig inte emot mig. Sån jäkla skillnad!

Kommentera

