En dejt med Mårten

IMG_5204.JPG

Tisdag kl 04,37 ringde klockan. Bara att stiga upp och göra sig klar för att bege sig mot tågstationen och hoppa på X2000 mot Stockholm.

IMG_5220.JPG

På stationen så mötte Nneka från Aftonbladet bilaga Söndag upp mig. En otroligt härlig, lätt och varm person. Vi gick och tog en fika och hon började intervjua mig. Efter ca 1timme så gick vi upp till Aftonbladets redaktion och fick en liten rundvisning och hälsade på hennes kolleger.

IMG_5223.JPG

IMG_5251.JPG

Lunchtid närmade sig och vi gick ner till Vapiano, vilket råkar vara en av mina favorit ställen. Vi åt lunch och jag tror inte att det var tyst 2sekunder. 13.40 så skulle fotografen möta upp oss utanför gymmet där mötet mellan mig och ”ninja” Mårten skulle ske.

IMG_5233.JPG

En väldigt trevlig fotograf kom och mötte upp oss och det var DAX!!! Hon knäppte några ” före” bilder ute och sen gick vi in och träffade Mårten Nylén. Vilken varm, mjuk och hjärtlig människa.
Vi satte oss ner och pratade, han undrade om mina mål, hur jag tränade nu och en massa mer. Han var väldigt lyhörd och intresserad.

En av alla saker jag frågade om var hur man kunde träna upp sig på att utmana sina rädslor. Jag är/har varit livrädd för att hoppa upp på saker. Jag litar inte på mig själv och att jag klarar av att hoppa. Jag ser alla olyckor framför mig. Det ”högsta” jag vågat hoppa upp på är en stepbräda. Han snappade upp det och han lovade att hjälpa mig med att överkomma lite av min rädsla och ge mig verktyg att ta med mig hem, vilket han gjorde!

Vi satte igång med träningspasset, uppvärmning blev rodd, sen satte vi igång med ett cirkelpass. Mina demoner som berättat för mig att jag inte kan var som bortblåsta. Jag kände mig stark och gladiator kvinnan i mig kom fram. Sen så blev jag extra stark av kommentarer som ” Vad glad jag är att det blev du som vann denna tävlingen!” som kom spontant mitt under passet av Mårten. Sen när vi körde övningarna så kom kommentarer som ” detta är taget från skolboken” ”snygga armhävningar” ” du kan mycket mer än vad du själv tror” mm

Vi avslutade träningen med att gå ner i en lektionssal för att hoppträna. Ghaaa!!! Mårten plockade fram 2 stepupbrädor och en gymbänk. Jag var tvungen att andas några extra djupa andetag och släppa kontrollen och lita på Mårten, vilket är väldigt lätt. Han vägledde mig på ett stabilt och säkert sätt, han ökade svårigheten efterhand jag klarade av uppgiften. Till slut efter en del hopp så var det dax för gymbänken. Gha… Men då sa han de magiska orden…. ”Hinderlopp, det är bara ett hinder att ta sig förbi och vidare” Det krävdes några försök för att få till ett jämfota hopp men jag gjorde det till sist!!!! Så jäkla glad!!! Jag gjorde det många gånger efter det! Så coolt!

När jag satt hemma och tänkte på vad jag skulle fråga om osv så tänkte jag på detta med upphopp, ett tag tänkte jag inte ens ta upp det för oron i kroppen som kom för OM han skulle ” tvinga” mig att hoppa. Bara av tanken så började jag nästan gråta …. Men som ni vet nu så gjorde jag det!!!

Jag var hög hela kvällen, försökte memorera alla tips jag fick och alla stärkande ord så jag kan ha med mig de och plocka fram!! Vilken dag!!!

IMG_5227.JPG

Här har Mårten gjort ett litet inlägg från vår dag http://martennylen.com/det-handlar-om-att-skapa-mojligheter-inte-begransningar?cbg_tz=-60

Tack Nneka och Mårten för en dag jag kommer minnas för alltid! Resultaten av Nnekas och fotografens jobb kommer vi få se i söndags bilagan någon gång. Återkommer när jag vet vilken söndag det blir.

På Mårtens instagram under en bild på oss

IMG_0295.PNG

One thought on “En dejt med Mårten

  1. Tack för de fina orden Marie och jag vet att DU kommer klara ”nästintill” allt du vill när du bara tror på dig själv.
    VILL = KAN och ibland måste man bara släppa taget och lite på att vingarna bär 🙂
    Grymma var hoppen och det blir kul att höra om ”toughest” lite längre fram!!
    Ha en fin helg
    Mårten

Kommentera

