Blåjeans

För cirka 18år sedan så satt jag i ett kök. Personen som stod och lagade mat i detta kök hade på sig ett par blåjeans. Dessa blåjeans var inte vilka blåjeans som helst. Utan det var hennes pojkvän. Denna tjej som stod vid spisen hade gjort en liknande viktresa som jag gör nu.

Jag kommer så väl ihåg detta minne för stoltheten i hennes röst och ögon etsades sig fast hos mig. Jag var så imponerad över hennes resa och att hon lyckats få på sig sin vältränade sambos byxor.

Idag fick jag ett infall av prova min sambos jeans. Varför jag fick detta infall vet jag inte.

Jag hoppade i ett par, jojo men! De gick på. De var ju i baggy model så det var kanske inte så konstigt de gick på. De satt inte så löst på mig, men de gick på.
Jag tog nästa par som låg i lådan, jo då, de gick upp för låren… Och även rumpan och de satt som en smäck!! Så sköna!!
Tredje paret som jag fick fatt i var ett par

IMG_0708.JPG

SKINNY storlek 30. Hm. Kommer dessa ena upp för mina knän?!
Kan ni tänka er hur jäkla paff jag blev när jag fick upp de över rumpan och även knäppa de?!
De satt i ärlighetensnamn inte jätte snyggt men de gick på!!! Och ingen större muffinsmage hängde över!

IMG_0715.JPG

IMG_0714.JPG

För vissa är detta inget speciellt. Men för mig som vägt mer än de partners jag haft och alltid varit stor så är detta något speciellt!!! Jag väger idag mindre än min sambo och nu kan jag även ha hans jeans!

IMG_0713.JPG

Den kvinnan som stod i det där köket för ca 18år förstår jag nu! Jag är stolt, dock så kan jag inte helt ta in det.

Huvudet säger en helt annan sak!

2 thoughts on “Blåjeans

Kommentera

