En stor dag

IMG_0352-0.JPG

Idag är det en STOR dag för mig. En skrämmande dag och ett avstamp!

Jag ställde mig på vågen idag, hoppades men vågade inte tro att det var idag mitt delmål att väga under 80kg skulle slå in.
För andra så kanske 80kg inte något att fira. Vissa hade gråtit om de vägt 80kg, men jag är så jäkla glad.

Jag har ALDRIG vägt under 80kg från den dagen jag gick över den vikten, vilket jag gjorde någon gång under mellanstadiet/högstadiet.

2013 i januari så skulle jag skriva upp mina mål, mitt viktmål ville jag skriva till 80kg, men tänkte att jag tar i och skriver 75. 75 är en drömvikt, som jag inte trodde att jag skulle nå. Nu vet jag att jag kommer nå det. Det kommer få ta tid, men jag kommer nå det.

Själva vikten är inte det viktigaste, jag har många andra mål. Storlekamål, träningsmål och mål med mitt inre. Men jag ska inte säga att vikten inte spelar någon roll, för det gör det.

Även om jag blev glad när jag såg resultatet på vågen så var den största känslan RÄDSLA!! Jag är inte 80+ tjejen längre som jag alltid sett mig som. Vad sker nästa vecka om vågen säger 80,5… Då blir jag en 80+ tjej igen. Har jag misslyckats då?! Många många frågor dyker upp i huvudet.
Men nä, jag har inte misslyckats. Jag måste bara jobba vidare och tro på processen som denna resa är.

För detta är en resa som aldrig kommer ta slut.

IMG_0353.PNG

IMG_0354.PNG

IMG_0355.PNG

IMG_0356.PNG

IMG_0357.PNG

IMG_0344.JPG

One thought on “En stor dag

Kommentera

