Minnen sitter i kläder

När jag letar efter kläder i garderoben att ta på mig så upptäcker jag ofta att ett visst plagg ger mig minnen. Oftast inte så roliga minnen.

Denna snygga Hummeljacka fick jag av min älskade sambo för väldigt många år sedan. Jag kommer ihåg att jag blev så himla glad när jag packade upp den, men sen när jag tog på mig den så satt den som ett ”ålaskin”. Jag var mer eller mindre tvungen att smala in mig för att det skulle gå att dra upp dragkedjan. Jag kommer ihåg att jag skämdes för mig själv men sa att den satt ”perfekt” och försökte intala mig själv att den gjorde det.
När jag tog på mig den idag så insåg jag att den var för stor. Den sitter inte snyggt nu heller, den är för lång och bullsig.

IMG_0343.JPG

Men jag tog den i alla fall… Även om den inte sitter perfekt så är det en påminnelse om mina framsteg. Vilket även mina byxor är.. Dessa byxor fick jag inte över låren för några månader sedan.

Kommentera

