Månadsuppdatering

Denna månad har varit lite tuff.
Jag för matdagbok så jag vet att jag får i mig tillräckligt mycket mat och även i rätt mängd i förhållande till varandra.
Det gick jätte bra de första veckorna, men sen fick jag lite feedback på den. Väldigt konstruktivt, men i mitt lilla huvud så blev det helt fel! Jag har haft det väldigt tufft att ta mig tillbaka mentalt och inte ”slå” på mig själv för jag gjorde mindre bra matval.

Jag hamnade lite i ett svart hål och var tvungen att ta mig i kragen och reda ut detta med mig själv, jag skrev till min PT och till kostexperten om hur jag kände och hur jag tänkte behandla ta tag i detta.
Och efter det så släppt mitt hetsätningsbegär.

Min taktik är så här:
Jag tänker sträva emot att hålla mig inom min kcal nivå (som är uträknad) MEN om jag är hungrig så kommer jag äta mer! Skriker min kropp efter mat då kommer den få mat. För om jag viftar bort det så slutar det alltid med att jag kastar i mig mat och hetsäter och då blir det bara så jäkla fel!

Jag jobbar vidare att få rätt nivåer av P, K och F även om jag äter mer än tänkt. Denna resa får ta den tid som krävs, jag tänker inte stressa och pressa mig till att nå mina mål tidigare och må dåligt under resan. Jag vill ha balans och kontroll och nå mina mål!

Detta är i allafall mina bilder för denna månad.

IMG_0133.JPG

IMG_0137.JPG

IMG_0138.JPG

IMG_0135.JPG

2 thoughts on “Månadsuppdatering

Kommentera

