Hjärtat sjunger

IMG_9741.JPG

Denna vecka har innehållit många stärkande framsteg på min resa mot en starkare och smidigare kropp.

Fredagar har jag ju alltid dejt med herr våg och fru måttband, har haft det varje vecka sen januari 2013.
Även denna fredag så gick jag på dejt, herr våg visade mig en vikt som jag vet att jag inte vägt sedan 3an på gymnasiet i en vecka. Ja, i en vecka… Sen blev jag ”nöjd” och började äta som det gamla vanligt igen… Ja, ni förstår vart det slutade. Förutom den veckan så var det början av högstadiet jag vägde så här ”lite”.

Mitt hjärta sjunger, jag tangerar ytterligare en milstolpe denna vecka med denna vikt. Jag ska ärligt säga att vikten är inte prio 1 som det alltid annars varit. Utan mitt mående och min kropp står i fokus och det är helt klart det störta priot i denna resa.

Jag måste erkänna att jag fick ett infall i onsdags och ställe mig på vågen, den vikten var ytterligare -0,7kg än den som stod idag. Men det är fredagsvikten som gäller. Jag är på G och det känns så in i helvete bra!!!

Nu är det bara att köra vidare! Jag har siktet inställt och vet vad jag vill! Det är ENBART jag som kan göra min resa! Jag är ansvarig och chauffören!

One thought on “Hjärtat sjunger

Kommentera

