Underbara möten

Vilka fantastiska människor man kan möta via sociala medier.
Jag är nyss hemkommen ifrån Genarp, där jag och Lilla M varit och ätit lunch ihop med Kristina och hennes fantastiskt fina familj.
Vi åkte egentligen inte ut till Genarp för att luncha utan vi åkte ut dit för att Kristina hade skickat ett meddelande till mig för att höra om vi behövde kläder till Majken då de precis rensat ut tvillingflickornas garderober. Jag var inte sen med att tacka ja till lite kläder i större storlekar då vår lilla loppa växer så det knakar och stl 86/92 lådorna är väldigt skrala.

Kristina fick jag kontakt med via en grupp som bildades på FB när jag startade med mammafitness 20jan 2013. Det blev så att 3st av oss bodde här nere i Malmö/Lund/ Helsingborg regionen och den 4de bor uppe i Luleå men jobbade här i Lund mellan varven så vi möttes upp en kväll.
Efter den kvällen så har vi träffats 4gånger till. Dessa 3 kvinnor hade jag nog aldrig stött på om det inte vore för Facebookgruppen som bildades.

Förra midsommaren så åkte jag och familjen upp till Stockholm. Detta för att träffa fantastiska Filippa. Filippa har jag träffat via Twitter. Filippa är en av de mest varmhjärtade människorna jag har träffat, hon har ställt upp för mig när jag krånglat till det med vagnar och stringhyllor. Om jag inte hade skaffat Twitter som Pillan introducerat för mig så är jag säker på att våra vägar inte hade korsats. Vilket känns oerhört tragiskt när jag tänker på det.

Övriga personer som jag träffat via sociala medier är underbara Anna och Roger som bor uppe i Vimle. Att jag bara packade min väska och åkte upp till dessa underbara människor för en helg utan att träffa de innan är lite galet när jag tänker tillbaka på det, men jag ångrar inte det för en minut! Förra året firade jag min födelsedag ihop med dessa underbara människor efter spontant bestämt samma dag att jag och familjen förlängde vår semester från Partille cup upp till Herrljunga kommun och #gladagrisar.

Jag har ytterligare fina människor jag träffat via sociala medier som Ellan, Annica, Linda, Emma, Vickan mfl.
Sen finns det en del drös som man hade velat träffat i verkligheten också.
I sommar hoppas jag att mina och Jennie (mrsLidberg) vägar korsas.

Förutom FB gruppen jag träffade Kristina genom så har jag även stött på många fantastiska människor genom Retrovagnsgruppen, olika vintage grupper och träningsgrupper på FB. Det finns så många människor som är villiga att hjälpa till, stötta, ge kunskap och råd när man behöver det. Jag tycker det är så upplyftande att känna att människor är så vänligt inställda. Det ger en extra tro på framtiden!

20140611-154742-56862064.jpg

Kommentera

