Beskyddar instinkt

20140605-073753-27473892.jpg

Jag är en beskyddare, möjligtvis en lejoninna. Jag tycker inte om när människor talar illa om min familj eller vänner. Jag blir arg och ganska sårad i mitt inre när jag hör eller läser negativa kommentarer om de jag håller kär.

Problemet som kan uppstå är att om någon som jag håller under mina vingars beskydd gör något som andra blir upprörda över så har jag svårt att släppa beskyddet, det blir gärna personligt för mig. Även om jag inte är inblandad så värker det i mitt hjärta och mitt inre. Jag vill ta kampen, deras kamp bara för att beskydda. Jag vill stå upp för dom och förklara och rätta till saker som andra människor verkar ha missförstått. För det är inga dåliga eller onda människor som jag håller i mitt beskydd, visst frispråkiga, egensinniga och speciella men inte onda. Jag håller inte med om allt de tycker och tänker men någonstans så triggas min beskyddar instinkt.

Mitt instinktiva vill vara en sköld som skyddar och dirigerar om ”kulorna” så de studsar åt andra håll och så de inte kommer åt mina kära, men problemet är att jag är så fruktansvärt dålig på att vara just en sköld. För jag dirigerar inte om ”kulorna” jag låter de gå rakt in i mig.

Jag kommer alltid att vara en beskyddare, men jag måste lära mig att inte gå in och ställa mig mellan ”kulan” och mina kära i alla lägen för jag mår inte bra av det. När mina kära har satt sig i en situation så måste de få reda ut problemet på egenhand. Jag kommer alltid stå vid sidan om och stötta när de behöver det, men jag kan inte ta på mig deras  problem. Jag kommer gå under då.

Frågan är bara hur jag ska göra för att just ta ett steg åt sidan!?

 

Kommentera

