Ett tal till mig själv

20140602-125542-46542570.jpg

Hej!
Det är jag som är du, du som är jag!
Det är en sak som jag har velat säga till dig en längre tid men du har inte låtit mig komma till talan. Du har tystat mig så fort jag har försökt öppna munnen.
Men nu tänker jag inte tillåtas att bli ner tystad utav dig för det jag har att säga är viktigt, väldigt viktigt!!

Du granskar dig i spegeln, vet du vad jag ser?!
Jag ser en kvinnan, ja, en kvinna! Ingen tjej längre utan en vacker kvinna! Ja, en VACKER kvinna! Du har alltid puttat det åt sidan och skrattart och inte tagit åt dig när någon har sagt det och inte ens lyssnat när jag försökt säga det till dig! Du är en kvinna som har tagit och vuxit upp och tagit kontrollen och makten över ditt eget liv. Jag ser en kvinna som är stark och står med stolt huvud som granskar sig själv.
När jag granskar dig med mina ögon så ser jag ett inre som behöver jobbas med, varje dag. Vilket du gör och du har kommit en bra bit på vägen. Det är så skönt att se att du inte plågar dig med negativa tankar när livet kräver extra uppmärksamhet så du tex inte hinner med ditt träningspass eller måste flytta det några timmar. Du håller dig lugn och planerar om, du ger inte upp dig själv som du gjorde förr när livet kom i vägen.

När jag tittar på ditt yttre så börjar jag se den kvinna som speglar den kvinna som alltid sett där inne i dig. Jag vet att du inte är nöjd än, men du har kommit så långt!

Dina armar är starka och musklerna har börjat synas, gäddhänget som du var så rädd över att du hade ärvt av mormor finns där men det är inte något problem.

Din rygg är hel, diskbrocket är ett minne blott. Ryggen är stark efter allt arbete du lagt ner på den.

Magen, denna akilleshäl du har. Tänk att du har haft ett barn där inne,så coolt, ja huden är slapp, men vet du?! när jag känner på dina magmuskler så känner jag att de är starka. När du gör sidplankorna så är det så coolt att känna på musklerna, de är stenhårda!

Benen som du anser är ”stabbar” som du ärvt efter din mamma är kraftfulla, jag hörde när du viskade till mig i torsdags. Du viskade att du insett att du älskar dina ben, för dessa ben är värda att älska för de är de enda du någonsin kommer få. Du har så rätt!

Jag är så glad över att du äntligen insett ditt eget värde! Dina fina egenskaper som gör så andra har det bra har äntligen kommit till användning när det gäller dig själv också!

Fortsätt med att ta hand om dig själv och ditt inre, jag vet att du kan förflytta berg med din vilja och målmedvetenhet!

Jag ser fram emot när du står i startfållan till ditt första hinderbanelopp nästa år!
❤️

5 thoughts on “Ett tal till mig själv

Kommentera

