Jämförelser

För någon dag sedan laddade jag ner en ny app, jag har sett en del andra som ”tillbakablickar” och jag ville se vad den sa om mig.

20140517-222826.jpg
Timehop heter appen. När jag tittade vad jag hade gjort det för ett år sen så var det ett inlägg om mina framsteg jag hade gjort med Mammafitness.
Jag började fundera på vilka framsteg jag har gjort sen dess.

20140517-223608.jpg

Idag var det dax för nya månadsbilder så kan jag jämföra bildligt. Men måtten säger följande:

17maj 2013 – 17maj 2014 (totalt sen 20jan 2013)
Vikt: – 11,4kg ( -26,4kg & -40,5kg sen graviditeten)
Midja: – 9,5cm (-22,5cm)
Rumpa – 6cm (-20cm)
Lår: – 6,5 cm (-12cm)
Överarm: – 2,5cm (-7,5cm)

Så även om det inte känts som det hänt så mycket så har det ju faktist gjort det.

Visst jag hade garanterat kunnat få snabbare resultat men jag hade inte klarat av att hålla det för livet ut. Min förändring handlar inte bara om kilo och centimetrar även om det är det lättaste att se resultaten på. Denna resa och förändring handlar om att hitta en livsstil som jag kan leva med för resten av mitt liv. Hitta en balans där jag mår bra och kan njuta av vardagen och livet. Där jag blir den som jag vill vara.

Kommentera

