Påverkan

20140511-095208.jpg

I fredags så åt jag pizza, jag kommer inte ens ihåg när jag åt pizza sist. Denna pizza gjorde jag hemma, receptet är från min nya ”matbibel” Paleo – naturlig mat och livsstil skriven av Åsa Söderberg. (Jag hittade även henne på Instagram @fyscoachen för er som är nyfikna på henne. )

Jag ändrade förvisso lite i receptet då jag insåg att jag bara hade kokosmjöl hemma och inte mandelmjöl som det stod, men det blev galet gott.

20140511-095823.jpg

Igår när jag satt och nattade lilla M så dök denna bild upp i mitt huvud. Lilla djävulen som sitter på min axel. Jag märker ofta av henne när jag är ur balans, antingen när jag sovit dåligt, ätit dåligt eller när mina hormoner är kaos.
Jag försöker sova ordentligt, äta bra för att hålla henne tystad. Tyvärr så är det svårare med hormonerna som spelar mig ett spratt varje jäkla månad! När hormonerna är urballade så viskar denna djävul en massa lockande saker till mig. När hon lyckats ta sig ur mitt grepp så ingår hon ett tajt samarbete med sockermonstret och de gör allt vad de kan för att få mig att vackla till i min socker kamp!

Jag önskar att jag kommer komma i en bra kroppslig balans med tiden så även mina hormoner kommer lugna sig.

Under tiden jag jobbar på att hitta uppnå en total balans så måste jag bara vara uppmärksam på den där varelsen med horn som jäklas med mig så jag kan göra bra val utan hennes påverkan.

Kommentera

