Falkögon

20140226-152759.jpg

Då var tiden kommen när denna tjej kvinna behöver lite stöttning i vardagen.
Jag har haft glajjer vid lästillfällen förr, men knappt inte använt dom. Men jag känner av att jag blir trött i ögonen och huvudet när jag sitter vid en dator, bok iPad mm nu.

Den nya uppkomsten är att jag tycker att det är lite jobbigt vid bilkörning i mörker. E man tant så e man! 🙂 Så det blev ett par glasögon för mitt brytningsfel och bättre kontrast.

Det är inga stora fel jag har på ögonen så optikern tyckte att jag kunde välja själv om jag skulle ha eller ej.

Men om det hjälper så är det klart värt det! Fast det kommer ta ett tag att vänja sig vid det! 🙂

Kommentera

