En bekräftelse att jag är på rätt väg

20140223-152134.jpg

I fredags så gjorde jag en rolig upptäckt.

Jag har tyckt att det har gått lite trögt med vikten den senaste månaderna. Jag har ju en del kvar innan jag är i ”mål”. Vågen har sagt -0,3 ena veckan och + 0,2 andra om inte det har stått +1,9 ena veckan och -1,3 andra. Det varierar en del.

Jag tänkte att jag skulle börja använda min app där jag registrerar min mat igen. Så jag har lite extra koll.
När jag öppnade upp appen så såg jag att senaste vikt registreringen var 26 oktober 2013.

Skillnaden från fredagens vikt och den vikt jag hade registrerat 26 oktober var -6,7kg. Så min vikt har ju inte alls stått så stilla som jag känt!

Jag väger mig varje fredag, det har jag gjort mer än 1år nu, men jag är inte alls lika fixerad vid den som jag var förr och registrerar inte den i huvudet. Så om någon frågar mig vad jag vägde för 3 veckor sedan så har jag ingen aning.

Så därför blev jag väldigt glad när jag såg att jag är på rätt väg. För det gör inget att jag inte rasar i vikt. För jag vill att detta ska fungera för alltid. Jag håller på att lära mig vad min kropp behöver och vill ha. Det tar tid! Och jag har tid!

Jag bjuder på en profilbild

20140223-153651.jpg

Det är ca 25kg mellan bilderna, totalt står det -40,2kg på vågen sen Majken kom.

Kommentera

