Jag är min egen förare på min resa

20140207-215952.jpg

Förr tränade jag för att inte vara den svaga länken i laget.
Jag tränade för andras skull.

Nu tränar jag för min skull.
Enbart för min skull!

Innan åt jag för att kväva känslor jag inte kunde reda ut.

Nu jobbar jag varje dag med att äta det min kropp behöver och inte vad mina känslor eller sockerdemoner säger.

Förr kände jag mig som ett offer och tänkte ”varför kan alla andra men inte jag?!”

Nu är jag föraren som har tagit kontrollen och styr själv in på de rätta vägarna!
För JAG har alltid ett val!!
Ibland kör jag vilse, men när jag upptäcker det då lägger jag i backen och backar tillbaka och svänger in på min rätta väg igen.

Denna resa är för alltid.
Jag vill njuta under tiden jag kör. För jag vill uppleva varje liten kulle som ger mig utsikten framåt och jag vill känna varje nedförsbacke som ger mig extra fart.

Jag är på min resa som enbart består av delmål som jag mår bra av.

7 thoughts on “Jag är min egen förare på min resa

  1. Härligt!! Just nu är jag själv vilse i djupaste skogen. Hoppas få motivation att ta mig ur detta destruktiva leverne. Älskar ju motion. Tyvärr älskar jag sött lite mer just nu.

  2. Pingback: När folk inspirerar | Livet - all in!

Kommentera

