Träningen har gett mig styrka

20140201-195855.jpg

Januari

En månad har gått på nya året som heter 2014

Hur har då denna första månad gått i träning, mått och vikt?!

23st gym/hemmatränings pass är genomförda.

Jag har ändrat träningsprogram men med de övningar jag fortfarande har kvar så har jag ökat

Knäböj: från 35kg (12rep) till 50kg (10rep)
Omv. flyers på boll: från 6kg till 9kg
Axelpress: från 6kg till 9kg
Hantelpress: från 12kg till 14kg

Sen är det en jäkla massa mer övningar men det e dom som går över båda träningsprogrammen.

Ang vikten så är målet -10kg under hela detta året. Nä, ingen viktras är planerat, utan sakta och säkert.
Vecka 1: – 0,3
Vecka 2: – 0,3
Vecka 3: – 0,9
Vecka 4: +1,8
Så totalt så blev det + 0,3. Tyvärr så går jag ofta upp väldigt kraftigt inför ”lingonveckan” och sen kan det ta 2veckor att bli av med vätskan. Detta fenomen är det som gjort att jag många gånger har gett upp min kamp att bli normalviktig.

Men om vi går över till måtten så säger de:
Midja: v1. +- 0,5cm / v2. -0,5cm / v3.-0,5cm / v4. +2cm totalt +0,5cm

Höfter/rumpa: v1. -1cm/ v2. +1cm/ v3. -0,5cm/ v4. +-0 totalt -0,5cm

Lår: v1. -1cm / v2. +-0 / v3. +-0 / v4.+1cm totalt +-0

Överarm: v1. +-0 / v2. +-0 / v3. +- 0 / v4. +0,5cm totalt + 0,5cm

Inga stora saker har hänt kan man väl sammanfatta det hela med. Men det viktigaste denna månad är att jag har kommit igång med träningen och känner jag har varit väldigt positivt.
Sen så är helt klart grymt kul att jag är starkare!! För det är som januari har gett mig!

Kommentera

