Utmaningar och min vinning

20140125-185010.jpg

I december så började jag med en knäböjsutmaning (och slutförde den) . Nu i januari så är jag med i en plankutmaning.

Man skulle ju kunna tro att jag gör dessa utmaningar för att komma iform, vilket jag gör på sätt och vis. Men inte genom dessa utmaningarna. Utan genom knäböjsutmaningen så kom jag in i ett bra flow gällande träningen. Jag kom in i en känsla som gör att jag vill träna och försöka utmana mig själv i övningar och se vad jag kan göra och vad jag kan nå.
Det är precis som att utmaningen hjälpte mig att komma in i en träningsrytm, 6dagars träning och 1dags vila.
Ett annat tänk, jag kör 3-4dagar på gymmet och sen så kompliterar jag med träning hemma.
Jag ser inte något problem med att köra träning hemma, vilket var ”krångligt” innan mm. Nu känna det bara bra.

Under 2013 så blev jag en som fullföljde utmaningar som jag antog. (Inte bara dessa fysiska, utan även ritutmaningar)
Jag har ALLTID varit den som gett upp när det gäller utmaningar innan, precis som jag skulle ge mig själv krokben. Men inte längre! Nu ger jag mig själv tillåtelse att lyckas. Vilket känns otroligt skönt.

Mycket sitter mellan öronen!

2 thoughts on “Utmaningar och min vinning

Kommentera

