För att jag kan!

20140122-131924.jpg

Vad driver mig till att vilja träna och äta bra mat?!

Jo, för att jag har kan träna! Jag kan springa (dock inte så snabbt eller långt än), jag kan hoppa, jag kan gå, jag kan lyfta vikter, jag kan göra en armhävning!

När jag ser min mamma i dagsläget och tänker att hon kunde göra allt detta som jag skrev ovan när jag var liten men idag kan hon inte göra något av det. Det smärtar oerhört mycket.

När jag har en tung dag med motivationen så tänker jag på min mamma. Jag kan fortfarande, vad är det att tveka över?! Jag kan, då gör jag! Vi vet aldrig om jag hamnar där min mamma är. Jag vill verkligen inte det, därför försöker jag nu genom mina aktiva val att äta bra mat och sköta min kropp så jag kanske kan försöka undvika det fruktansvärda öde min mamma fått möta!

För att jag kan, då gör jag!

Kommentera

