1 år sen denna resa tog sitt avstamp

20140120-205854.jpg

Idag är det exakt 1år sen jag började med PT-online på mammafitness.

Jag har tagit en bild varje månad för att kunna följa mina resultat bildligt och inte bara på våg eller gällande centimetrar.

De bilder ni ser ovan är på de byxor jag bar för ett år sen. De satt TAJT!!
Jag kommer ihåg när jag köpte de. Jag kunde ju inte gå omkring i mina gravidbyxor hur länge som helst. Jag skämdes över att vara en storlek 50, men var så tacksam över att Åhléns hade ett par som gick på mig.

Som ni nog vet så gick jag upp 37kg under graviditeten. Inget man är stolt över, men det är fakta!
Från november dagen lilla M föddes till den 20januari 2013 så hade jag gått ner 15kg.

Så på detta år har jag tappat ytterligare 24,7kg dvs 38,8kg totalt. Alla gravidkilo är borta.

Sen så säger måttbandet:
Midja – 20cm
Höfter/rumpa – 18,5cm
Lår – 10,5cm (ett lår)
Överarm – 6,5cm

Även om jag inte är i hamn än så är jag en bit på vägen.
Jag hade garanterat kunnat få bättre resultat om jag hårdkört allt, men vet ni?! Då hade jag nog inte rott det i hamn. Detta är första gången i mitt liv jag känner att jag tror på det jag gör gällande träning och mat!

Jag är stolt och nöjd med årets resultat, men jag är inte mätt och klar. Utan i år ska jag nå mitt vikt mål och jag ska köra seriös styrka hela året. Det fotot som skall tas 20 januari 2015 är jag väldigt nyfiken på.

Som vanligt så kommer jag ha ett låst inlägg på månadens bilduppdatering. Vill ha lite koll på vem som ser dom bilderna.

5 thoughts on “1 år sen denna resa tog sitt avstamp

  1. Har sagt det förut och jag säger det igen, du är så bra. Och vettig i ditt tänk, du behöver inte stressa på. Det gäller att hitta det roliga och som man vill leva med, heja dig!

    • Tack snälla söta!
      Denna resa är mycket om alla tankar och smarta val och beslut också. Ett ändrat tänk, inte det lättaste men (vad jag tycker) är det mest intressanta.
      😃

      Tack för ett år av peppning och stöttning! Det betyder enormt mycket för mig!

Kommentera

