Provhyttstårar

20140114-115609.jpg

Jag har många minnen från ung år där jag stod och ”smalade” in mig för att dra igen blixtlåset och få i översta knappen i byxorna. När jag tittade i spegeln så svämmade ut över sidorna. Jag kan inte räkna alla gånger jag stod och torkade tårarna av skam och besvikelse. Jag som ändå tog vuxenstorlek.

Idag så skolas vår lilla tjej in, jag är lite orolig i kroppen av alla känslor det medför. Jag var tvungen att sysselsätta mig för att skingra tankarna. Jag hade några presentkort på Nova som är outnyttjade.
Bara att snöra på sig skorna och gå!
Uppdraget för mig själv var att hitta en baddräkt till mig och se om det fanns roliga träningskläder på rea.

Prova baddräkt…. Har ju varit skräcken! Valkar kan både sticka fram både här och där.
MEN inte idag!! Även om det var en storlek mindre än vad jag haft den senaste tiden. Om jag stod och log i provhytten?! Jo då!! En värmande nöjdhet spred sig i kroppen.

Nu kan jag och lilla M bada på onsdagarna då jag ska ha henne hemma. Vad jag längtar!!

Ja, jag hittade även ett linne och ett par träningsbyxor, även de satt bra!

6 thoughts on “Provhyttstårar

  1. Säger det igen som jag har sagt förut, HEJA DU! Härligt att höra din glada stämma i texten, du skriver om lite jobbigt i början och slutar i värsta glädjetjutet för något du kämpar för. Heja heja!

Kommentera

