Från bebis i magen till bebis i famnen

Detta var mina ord om denna dagen för ett år sedan!
Känns som det var evigheter sen fast det känna så nära.

tantmian

20121119-152424.jpg

Vår lilla sessa Majken har äntligen kommit! Det blev 15dagar över tiden.

Det började i lördags kväll, då jag började fundera på om jag hade börjat få läckande fostervatten. Jag ringde Lunds förlossning för att förhöra mig om saken. Samtalet slutade med att vi fick åka in på kontroll.

Allt såg bra ut. Majken var långt nere redan, fostervatten fanns där och hjärtljuden lät bra. Vilket nu i efterhand jag inte e lika säker på. För vid varje liten sammandragning jag hade så försvann Majkens hjärtljuden. Men tolkade det som normalt eller att hon ändrade ställning i magen.

Läkare gjorde undersökning på mig, jag var bara öppen 1cm men hon såg att jag redan hade haft lite värkar men den undersökningen satte igång värkarna rejält.
Vi åkte hem ifrån förlossningen och redan i på bilresan hem så började jag känna av molande smärta i ryggen.
Kl 02.00 så hade jag…

View original post 672 fler ord

Kommentera

