Lite förändringar

20131024-110403.jpg

De senaste veckorna har det blivit minimalt med träning för min del. Jag har haft ont i hals och öron.

Förutom det så har jag börjar jobba igen. Jag är fruktansvärt dålig på att ha oregelbundna rutiner och ändrad vardag.

När jag har fasta rutiner går det utmärkt, men så fort något ändrar på sig tex storhelg, börjar jobba, vi alla är hemma samtidigt osv så rubbas allt och jag kommer av mig. Jag har inte kommit in i träningen efter sommaren. Allt har blivit ”hattigt”.

Jag har i alla fall bestämt mig för att ta en paus i Mammafitness. Jag har alla program så jag kan backa mitt band i lugn och ro och börja bygga upp igen.

Det som är positivt med allt är att jag äter bra! Det har jag inte halkat in i gamla ovanor. Vilket är en otrolig vinning gällande mig!!

Det jag tar till hjälp nu är Shap up appen så jag kan räkna mina kcal. Jag har inte gjort det på ett tag nu, men jag har sett att jag tappar snabbare i vikt när jag noterar det jag äter.

Det jag också har som mål är att cykla till jobbet. Eller rättare sagt jag har som ”livsmål” att cykla inom Lunds gränser när jag ska någonstans. Inte ta bilen. Det som hindrar lite nu är att Majken är lite liten mellan varven att ta på cykeln. Vi behöver vagnen fortfarande oftast. Men när hon inte är med så ska jag ta stål ponnyn!

I morgon är det dejt med vågen som vanligt, även dags att ta månads foto.

Kommentera

