Jag har tagit ett aktivt beslut, har du?!

20131015-192037.jpg

Idag har jag skrivit ett nytt kapitel i mitt liv.

Detta kapitel kommer förhoppningsvis påverka många på ett positivt sätt.

Jag har idag registrerat mitt ställningstagande gällande att donera mina organ efter jag somnat in.

Detta beslut har inte varit självklart på något sätt för min del. Hjärnan har sagt en sak och hjärtat ett annat i många år. Jag har aktivt tänkt på detta sen vi pratade om detta i högstadiet.

Att jag kommit fram till att jag vill donera mina organ nu är många olika händelser ihop.

Det första som hjälpte mig i detta beslut är att jag har gått igenom ett kejsarsnitt och blev sövd. Jag tror att döden är lika skön som när de ”tryckte på off knappen” på op-bordet. Jag är inte rädd för att bli skuren i längre.
Jag var det innan!

Det andra som gjorde att jag ändrade mig var Heja Abbe, det är Abbes pappa som bloggar om bl.a. sin son. Gå in och läs!!

Här är två ”urklipp” från texten

20131015-193702.jpg

20131015-193712.jpg

När jag läste denna text för ett antal veckor sen så var det många tankar och känslor som väcktes i mig.

Den tredje saken som påverkar mig i mitt beslut är att jag har en vän som jag älskar oerhört mycket. Denna vän har fått en leversjukdom, det kan bli så att hon kommer behöva en ny lever för att kunna leva.

Jag kan tyvärr inte skära av halva min lever och ge den till henne om hon behöver den. Men jag kan bidra med att upp till 8personer kan få leva sina liv lite eller mycket längre om jag donerar mina organ när jag inte har användning för de längre.

Jag är redo!!!

Jag vill att fler som Abbe ska få uppleva livet. Jag vill att fler som Abbes föräldrar ska få uppleva sina barn!

Jag önskar att ingen som skulle kunna förlänga sitt liv genom att få ett organ från en donator skulle bli utan för att det är för få tagit ett aktivt beslut.

Ytterligare ett urklipp från HejaAbbe

20131015-201211.jpg

Kommentera

