Det var bara en puss hon ville ha

20131002-201022.jpg

Det är dags att somna för natten.
Vi går och lägger oss i vår säng. Majken klättrar på mig och vill inte ligga still. Man kan ju somna då. Jag lägger henne ner på kudden igen, om och om igen. Jag kan min dotter vid detta laget. Jag vet att hon kommer ge upp om en liten stund.
Hon fortsätter klättra på mig, jag lägger tillbaka henne. Till sist så kasar jag ner lite så jag halvligger bredvid henne, hon klättrar upp på mig igen. Jag är på väg att ta henne för att lägga tillbaka henne ytterligare en gång. Men just då spottar hon ut nappen och ger mig en sådan där härlig blöt puss bara min dotter kan ge mig. Hon tar sin napp och lägger sig på kudden. Det tar inte en lång stund innan hennes fina små ögon blundar och hon är i drömmarnas land.

Det var bara en puss hon ville ha!!

Kommentera

