De första teckningarna denna månad

20131002-162254.jpg

Igår började vi den nya teckningsutmaningen_no5

Första temat var Fot och här är mitt bidrag

20131002-162348.jpg

Idag är det mönster och detta är min bild

20131002-162427.jpg

Om du vill komma igång med ditt tecknande igen eller bara ”telefonkludda” i olika teman så är det bara att hoppa på!
Du tecknar hur mycket eller lite du vill allt är upp till dig!

Om du vill lägga ut det på Instagram så tagga gärna det med #teckningsutmaningen_no5 så vi kan få titta och inspireras. Om du har ett Flickr konto så finns det en grupp ”teckningsutmaning” som man kan lägga in bilderna i. Men allt är frivilligt och upp till dig!

Min tanke med denna månad är att jag ska fortsätta att rita efter förra månadens utmaningen som jag deltog i. (Ja, jag ritade alla 30 teman!! Rekord för mig)
Men denna månaden ska jag använda min iPad vilket jag aldrig gjort innan.
Jag tycker det är otroligt trevligt att rita på den och det är lite som att vara nykär. Jag vill bara fortsätta att rita när jag börjat och fortsätta lära mig appen jag använder.
Appen jag använder är Procreate. Till hjälp har jag köpt en iPad”penna” på Kjell och Company ( 3st för 150kr) som gör mycket för min del jämfört med ett finger.

Kommentera

