Liten blir större

20130928-212340.jpg

Så kom dagen då ett ljus gick upp för mig att min bebis flicka förstår mycket av det jag säger!!

Igår när vi kom in från en promenad så tog jag av henne vantarna och så sa jag ” kan du ta av dig mössan?!”
Hon tittar lite finurligt på mig, sätter händerna på mössan och tar av den.

”Tur” tänkte jag.

Efter detta var jag ju tvungen att prova fler saker för att överbevisa mig själv att hon inte är SÅ stor så hon förstår och kan göra saker jag ber om.

Men jo då, visst förstår hon! För någon vecka sen så satte hon sig inte ner när jag bad henne göra det när det var dax att borsta tänderna. Nu gör hon det.

När jag säger till henne att gå ner från soffan med benen och rumpan först, visst gör hon det.

När jag sa till henne att sätta nappflaskan på bordet istället för att slänga den i golvet som hon brukar göra.

Fler och fler saker börjar jag inse att hon förstår, herre jäklar!! Hon börjar bli stor!!

Mitt hjärta!

One thought on “Liten blir större

Kommentera

