Uppdatering

20130816-145104.jpg

Fredag idag, som alla andra fredagar innebär det möte med herr våg och tant måttband.

Som jag skrev igår så har jag hamnat i sockermonstretsklor. Jag har inte haft stenkoll på min mat på hela veckan så jag visste inte om det skulle stå plus eller minus.

Det stod -0,3kg men förra veckan stod det + 0,4 så jag ligger fortfarande +0,1. Men jag får vara glad över att det var ett minus och inte +1kg.

Tant måttband var på samma centimeter som förra veckan.

Det som jag har beslutat mig för är att det är dax för socker avvänjning och ta kontroll över mitt beroende igen.

Jag måste öva mig på frasen ” nej tack!”

Men hur kan man mer tacka nej till sötsaker men på ett trevligt sätt? Så man inte sårar de som bjuder? För ofta har de gjort en ansträngning för att bjuda på något och då vill jag inte vara oförskämd.

6 thoughts on “Uppdatering

  1. Hehe. Har samma problem.
    Har gått ner 1 kilo nu på en vecka.
    Jag älskar sötsaker!! Att som du sa, tacka nej på ett fint sätt är svårt. Kanske man kan skylla på nötallergi? 🙂

  2. Det är svårt att säga nej, men för egen del tar jag hellre ett ärligt svar dvs jag vill bli av med kilon och då kan jag inte … Än att nån tar, äter en tugga och sedan lämnar. Jag vet att många då kommer med – jamen och du behöver inte och inte idag och lite kan du eller … Men då gäller det att snällt men bestämt säga att jag klarar inte socker … Och välja tillfällen.

    Ps. Du är fin som du är. Tycker jag. Och jäkligt tuff som kör! Kram.

Kommentera

