Va fan!!

20130815-211520.jpg

Vissa saker gör mig förbannad och vissa gör mig ledsen och vissa gör mig både förbannad och ledsen.

Idag blev jag förbannad på en hundägare. Jag ångrar att jag inte sa ifrån även om jag inte var inblandad i incidenten.
Hundägaren hade hunden lös, hunden stack och hälsade på en annan hund. Hundägaren till den lösa hunden börjar skrika och springa mot hunden, när ägaren är ca 1,5m från hunden reagerar hunden och flyger på den hunden som den hälsade fint på. Han biter inte utan mer ”markerar”. Hundägaren tar då och brottar ner hunden och gör något med hunden så den skriker. Jag ser inte vad men det känns som han biter hunden eller vrider ett öra. Sen skäller han ut hunden.

Han förstår inte att hunden gör som den gör pga hur ägaren reagerar och springer och skäller. Han behandlar hunden illa fast det är han som har haft hunden lös och triggat hunden till att markera. Jag säger inte att hunden gjorde rätt, för den ska inte markera som den gjorde men denna ägaren borde inte ha hund!! För detta var ägarens fel fullt ut!!
Jag borde ha sagt ifrån på skarpen, vilket jag brukar göra så jag vet inte varför jag inte gjorde det denna gången.

Det som gör mig ledsen är att jag tappat allt med träning att göra och sockermonstret har slukar mig rejält!!! Jag tänker att jag ska tacka nej till efterrätt och tårtor och annat som det bjuds på. Sen sitter jag där och äter i alla fall OCH tar en gång till. Jag kan inte kontrollera det. Jag blir galet ledsen på mig själv! Jag vet ju om att jag triggas av socker och jag inte kan kontrollera det. Fan fan fan!! Vet inte riktigt hur jag ska ta mig tillbaka. Men jag måste och vill det. Jag mår bättre utan!

Det som gör mig både förbannad och ledsen och gör så jag skäms är att vår lilla katt har börjat kissa inomhus. Hon markerar att hon är missnöjd.
Vi har köpt kattställning och leksaker och godis mm. Försökt umgås med mer henne och ge henne våran tid. Det har blivit jätte mycket bättre och hon har inte kissat på fel ställen, tills ikväll, då sätter hon sig demonstrativt på väskan där vi har leksaker i som är framför mig och kissar, jag hinner hejda henne så det kommer 2 droppar och sen springer hon iväg. När jag ska lägga Majkan så märker jag att hon även markerat i hennes säng.
VA FAN!!!! Vad ska jag göra?!?! Blir arg, ledsen och jävligt besviken.
Alternativet som att avliva henne finns inte. (Som vissa föreslagit) För hon är min bebis också och jag vill att hon ska må bra.

Det är mycket negativa känslor i kroppen just nu. Lite jobbigt får jag säga.

4 thoughts on “Va fan!!

  1. Om du inte har testat det så rekommenderar jag Feliway för att få din katt att sluta markera. Det är värt ett försök i alla fall. Hoppas att det fungerar!

  2. Så jobbigt med lillkissen! Har ni testat med Feliway? Finns en variant som man sätter i eluttaget och den tycker jag brukar hjälpa när vår katt har varit stressad eller mått dåligt av förändringar. Hoppas att det löser sig!

Kommentera

