Tygkärlek

20130812-085948.jpg

Denna helgen har varit otroligt rolig. I lördags var det överrasknings fest som började med paintball för 10st tjejer och dagen avslutades med en otroligt trevlig grillning med alla tjejer och dess familjer.

I söndags så var det 1års kalas för Freja, Majkens nästkusin.
Så himla kul att se dessa små gryn samspel med varandra.

På kalaset så träffades alla mammas syskon och en av mina mostrar kom och frågade om jag ville ha lite tyg som varit min mormors.
Mitt hjärta blev helt varmt och jag blev nästan tårögd när jag såg tyget. Detta tyget är från 70 talet och det hängde i min mormors grovkök.

Bilden ovan är på tyget. Med största sannolikhet så kommer det bli en klänning till lill-fröken.

Det som värmer enormt
är att jag har tänkt väldigt mycket på hur många ”skatter” min mormor hade och jag önskat jag hade haft lite mer från henne. Att min moster kommer och ger mig tyg just från mormor för hon anser att jag har mer nytta av det än vad hon har gör mig så glad och tacksam.

Kommentera

