Esplanaden levererade

20130803-145146.jpg

När klockan var 06.35 slogs ögonen upp. Min första tanke var ” nu börjar de sälja på Södra Esplanaden”.
Jag tittar över till Majkens säng, lill-fröken sitter och leker med gosedjuren. Perfekt 2 av 3 är vakna.

Den 3dje frågar jag lite försynt om han vill följa med, vilket han vill. Det är bara att hoppa i kläderna och bege sig gåendes mot Esplanaden. Det ligger ca 1km hem ifrån.

Förutom 6st koppar m fat (som jag handlade av 1säljare) och en djup tallrik och liten kanna (handlade jag av en annan säljare) från Figgjo Flint ”Tor Viking”(norskt) så hittade jag även en basketkorg som jag tänkte ha min pilatesboll liggande på så jag slipper ha den rullandes runt i hela lägenheten.

Precis när vi skulle gå hem och äta frukost så fastnade mina ögon på en bricka. Den var ju bara tvungen att få följa med hem!

20130803-150320.jpg

En tanke på “Esplanaden levererade

Lämna en kommentar