Tanterier

20130720-115636.jpg


I torsdags åkte vi ut till Erikshjälpen i Åkarp (mellan Malmö och Lund). Vi har aldrig varit där innan. De öppnar kl 14.00 och vi kom dit ca 14.20 då var där fullt på parkeringen och det kryllade med folk som gick in och kom ut. Ingen kom ut tomhänt.
Jag kände att jag blev lite paff, jag hade nästan föreställt mig att vi skulle vara själva där. Men så vart det inte.
Det fanns en del saker vi kunde tänka oss men det som fick följa med oss hem var skinnväskan som behövdes lagas lite i sömmarna och ett påslakan som antagligen kommer bli beklädnad till en dyna som ska vara i den gula sittdelen. (Vi pratar gula vagnen nu)
Sen fick även en Kokums 14cm skål också följa med hem.

20130720-120530.jpg

Idag så steg vi upp kl 06.30, eller rättare sagt F steg upp då och gjorde frukost till oss. Jag kom inte upp förrän 07.10, känner mig lite tung i huvudet. Måste varit ett starkt kaffe jag drack igår kväll.
Vilket fall, vi skulle till Södra Esplanaden! Det jag hittade och fick följa med hem idag var Rörstrand Eden. Jag har verkligen fallit för denna typ av porslin, jag som aldrig har fattat grejen med alla små skålar och byttor! Jag är fast!!
Dock så är det 50-60 tals porslinet jag gillar.
Jag kommer nog inte gå all in på en och samma servis utan kommer köpa sådant jag tycker är fint och blir glad av.

Har jag sagt att jag har tanten i mig?!?!

2 thoughts on “Tanterier

Kommentera

