Nytta med nytta

20130710-141821.jpg

Jag är igång med min träning igen efter Partille cup. Där blev det tyvärr inte någon tid att komma ut på PW men vi snittade 14000-16000steg per dag så lite motion fick vi.

Idag har jag sjuklig träningsvärk i bland annat ”gäddhänget” och i övre magmusklerna. Jag har haft bröst/axel/mag pass måndag och tisdag.
Idag så stod det PW på mitt schema så jag kombinerade nytta med nytta. Dvs jag PW till Nova och lämnade tillbaka luftmadrassen vi köpt på Intersport för vi låg på golvet varje morgon vi vaknade. Det betalar jag inte för!

Det var lite molnigt och lite blåsigt men det var otroligt skönt för benen att få sträcka ut lite extra.

Jag och F har kommit överens om att det är träning 6dagar i veckan som gäller nu under semestern. Han ska snart springa lopp igen och jag vill fortsätta att komma i form.
Förutom träningen så ska jag fokusera på maten. Jag ska försöka hitta godsaker som jag kan fika på men som är näring till kroppen. När vi svängde inom Anna och Roger när vi var påväg hem ifrån Gbg så fick jag smaka på lite rawfood som Anna hade gjort.
Så gott! Och det som var ”kakor” triggade inte min socker djävul men smakade riktigt bra.
Så jag tänkte börja baka sådant så jag kan äta med gott samvete.

Idag har jag satt en satts rawfood knäckebröds frö. Så i morgon kan jag äta knäckebröd till frukost om jag vill.

20130710-143621.jpg

20130710-143634.jpg

Detta är Anna och Rogers #gladagrisar

Kommentera

