Flytta runt lite

20130627-203422.jpg

Igår fick jag ett av mina ”ommöbleringsryck”. Jag har haft de sen jag var väldigt ung. Jag kunde stänga in mig på mitt flickrum och möblera om.

Igår var det köksmöblemanget som fick sig en omgång. Jag bytte ut bordet som jag lånade från vårt torp till Malmö lägenheten när vi skulle ta säljbilder mot ett jag fick av min brorsdotters mamma och sambo. Det stod förskrämd i en hörna på deras veranda i deras enormt stora hus som de nyligen köpt. De förra ägarna lämnade kvar en massa möbler.

Känslan i köket blev mer inbjudande på något sätt och jag och Majken invigde det med en frukost i morse.

Nu ska jag bara sätta upp lite tavlor på väggarna och så är vi lite lite närmare att få klart vårt hem. Nu har vi 3rum + golv + väggar och golv på gäst toan kvar. Lär ta ett tag!

Kommentera

