Gamla former

20130624-141429.jpg

Sitter nere på S. Esplanaden och tittar på bilarna som brummar förbi och människorna som cyklar, går eller springer här.
Jag försvinner in i tankar och fantasier om gamla tider. Hur mycket snyggare bilarna var och om man skulle försöka hitta sig en snygg Volvo Duett eller Bubbla eller en Saab.
Jag gillar de gamla formerna och designen både på kläder, porslin, möbler, cyklar, barnvagnar och bilar.

Jag vet att jag inte kan så mycket om det men jag hade gärna lärt mig mer.

När vi var hemma hos Filippas pappa i fredags så hade han denna emaljskålen

20130624-142035.jpg
Anders berättade att den var från 50talet och under så stod det att den var från Finland. Dvs jag måste till Finland och gå på loppis!!! Jag blev tok kär i den!!

Finns det loppisar i Finland??

10 thoughts on “Gamla former

Kommentera

