Gött!

Känslan som uppstår när man provar sina ”innan gravid kläder” och de går på!!

Glädje glädje glädje!!!!

Alla sitter inte perfekt men byxorna gick att knäppa sen att vissa var liite tajta om låren fortfarande, men va fan! De gick på och bara de betyder mycket för mig!!

Jag är på rätt väg!! Fan va gött det känns!

Mina erfarenheter sen jag var barn och framåt är att allt är för litet och inte går upp över låren/rumpan eller går runt midjan. ( när man provade nya kläder i båsen) Där av så är denna känsla så underbar att uppleva! Även om det handlar om mina gamla kläder.

En av mina lyckligaste minnen gällande kläder var den 8maj för 3år sen. Jag kommer ihåg den så väl för min brorsdotter Trissan fyllde 15år och vi gick på stan. Jag såg en snygg grön jacka i stl 40. Tänkte att den går aldrig på mig även om jag gått ner 16kg (normalt har jag pendlat mellan 46-44 i storlekar) men denna fina jacka satt så jäkla bra så jag var tvungen att köpa den.

Eller om det till och med va så att F köpte den till mig för han tyckte att jag var värd den?! Kan ha varit så.

Ja, jag vet att det handlar mycket om vikt och utseende just nu. Men det är väl så att mycket av min fokus är att hitta mitt hälsosamma jag och träna upp min kropp till något den aldrig varit.
Detta för att min kropp och jag är värd det! Jag vill vara stark, smidig och en sund förebild för min dotter och de ungdomar jag träffar.

3 thoughts on “Gött!

Kommentera

