Himma på Skånskmark igen

20130610-131051.jpg
Vi är hemma igen efter en skönvecka med ”bara vara” tid. Vi har lagt oss tidigare och vaknat senare än normalt.

Bilderna ovan är från Cituadella. En underbar liten stad som låg ca 4km från den by där vi bodde.

Igår så började vår dag att någon knackade på vår dörr 07.45. FAN!! Vår klocka ringde inte klockan 06.50 som den skulle. (Kanske inte konstigt eftersom den stod på att ringa på måndag?!) kl 8 hämtade taxin oss. Vi sprang som yra höns och slängde ner allt vi inte packat. Majken hann inte få frukost så det var gjort för en helvetes taxi resa i 1h 15min men nä då, hon höll ihop så länge jag sjöng, klappade händer och underhöll.

Vi mellanlandade i Berlin och var där mellan 14.15 – 22.05.

20130610-132035.jpg
Vi var helt slut och uttråkade av all väntan. Min kropp värkte som jag blivit överkörd av en lastbil. Var nära att börja grina (gråta på skånska) av smärtan i mina lår och rygg.
När vi äntligen skulle flyga våra 40 min hem så blev det försening i ca15min. Pga regnet som öste ner. De 15min kändes som flera timmar, det slutade med att jag la mig ner i kön med Majken på magen. Ryggen stod inte ut med att stå el sitta.

Från början skulle vi flugit kl 8från Menorca och varit på Kastrup kl 14.15. Men Air Berlin ändrade första planet så vi missade det andra. Men tro inte att de satte oss på första lediga plan… Nopp, utan vi skulle då få betala nya biljetter för att åka med de tidigare planen. Så vi var på Kastrup kl 23.20 (tror jag, allt var i en dimma)

Men nu är vi hemma och jag och Majken tar det lugnt idag. För vi båda är slitna idag.

2 thoughts on “Himma på Skånskmark igen

Kommentera

