Saker med historia

20130427-105110.jpg

20130427-105117.jpg

20130427-105126.jpg

20130427-105146.jpg

Jag är svag för saker som äger en historia. Jag dras till de som en magnet.
Jag gillar rustika och rejäla saker. Plast är inte min grej.

I veckan så fick jag hem en nyckelpiga till Majken. Detta är ett av mina fynd i en retrogrupp på FB. Nyckelpigan drar man som den klassiska Brio hunden som också står i hyllan. Dock är denna Brio hund sprillans ny och den fick Majken av Fs små kusiner.

Igår så tog jag hem min gamla Emmaljunga (EL) dockvagn. Det är den röda. Jag minns så väl när vi gick ut från EL fabriken och jag körde så stolt vagnen. Jag har lekt otaliga timmar med den som barn.
Den vita vagnen fick jag i år av en moster som fått den av en vän. Denna EL vagn fick denna dam år -56. Så den har några år på nacken!

Den blåa Briovagnen är min kusins gamla vagn. Han är född 83 men Majken åker och sover lika bra i den som han gjorde. Den har ett skönt gung när man kör den.
Jag bara älskar mina vagnar!!

Ps. Idag hittade jag en gammal 80tals plysch brio för 30kr på Esplanaden, den fick följa med hem. Tyvärr är liggdelen jätte sliten men chassit är i jätte bra skick! Lyckokänslan är hög!

Kommentera

