Med plirande ögon upptäcks livet

20130411-222420.jpg

20130411-222435.jpg

20130411-222445.jpg

20130411-222502.jpg

Tänk om man hade fått uppleva allt på nytt igen. Hur hade man reagerat på att se livet genom nya ögon?

Vad hade man tänkt för tankar när man inte hade något att referera till för man visst inget annat än just det man stod framför?

Det hade nog kunnat vara väldigt skrämmande till en början, men jäkligt häftigt och spännande när man börjat känna sig trygg.

Jag har alltid varit nyfiken på nya saker och upplevelser. Jag är inte rädd för att prova på. Jag älskar ny kunskap och tittar och lär mer än gärna!

Att se blicken hos Lilla M när hon upptäcker och utforskar nya saker är magiskt. Ögonen plirar och man ser nyfikenheten lysa igenom de fina blå ögonen.

Att våga upptäcka och uppleva är livet!

2 thoughts on “Med plirande ögon upptäcks livet

  1. Jag har märkt det som förälder att man själv tar saker och ting för givet, medans man lätt glömmer att allting fortfarande är nytt för de små. Tänk så mycket de har kvar att utforska innan det till slut blir vardag även för dom. Det bästa man kan göra är väl att göra dom sällskap på resan 🙂

    • Det är mycket man tar för givet i livet. Jag försöker ta tillvara på allt jag kan nu mera.
      När jag såg min mamma (som har MS) tappa sina funktioner så som att gå och stå så lärde jag mig uppskatta löpning tex. som jag avskytt under alla mina aktiva år som handbolls spelare.

Kommentera

