Kärleken som visas

20130323-070237.jpg

Fredagar, jag älskar fredagar!
Inte just gör att det är fredag, utan för det är den dagen då jag, pappa och Majken har dejt. Vi går oftast en sväng och sen tar vi och lunchar.

Igår hade vi dejt som vanligt men vi bjöd med mamma också. Vi gick ner till Nova och lunchade. Majken bjöd och det blev 3 för 2 när jag betalde insåg jag senare. Men det tackar vi för! 🙂

Min relation till mina föräldrar är oerhört bra. Vi pratar om allt, jag behöver inte tänka på vad jag säger för jag döljer inget för dom. De dömer mig inte, de stöttar bara.
Vi ventilerar det som tynger våra hjärtan och delar med oss av roligheter som uppstått.

Min mamma är min stora förebild, hon är den bästa mamma man kan tänka sig. Hon har alltid haft tid till oss, lyssnat på oss och väglett oss när vi behövt.

Mamma har sagt många kloka saker men en sak som jag tagit med mig nu tills jag blivit mamma är

” om ni barn inte var välkomna, då var jag inte välkommen. ”

Vi har alltid fått följa med, vi var aldrig i vägen eller ett problem. Vi var viktigast!
När min mamma berättat (i efterhand) allt hon tackat nej till saker för vi barn var viktigare så har jag blivit varm i hjärtat.

Hon har inte bara sagt ”jag älskar er” utan hon har alltid visat det genom handling.

Min mamma och Majkens mormor sån tur vi haft och fått just henne!

Kommentera

