Att slåss mot ett hubbabubba

Så mycket frustration jag känner! Hela kroppen är i uppror.
Det känns som jag är instängd i ett segt rosa hubbabubba hölje som bara töjer ut sig och följer med och trycker tillbaka mig när jag försöker sparka och slå mig fri från det.

Jag blir oerhört förbannad, sårad och förtvivlad över saker jag annars skulle reagera på men inte i denna utsträckning som jag gör nu. Det första som kommer över mig är att göra drastiska saker i protest och säga alla starka ord som kan bli kränkande och jätte fel. Men jag känner för att göra det bara för att de omkring mig ska förstå och ta in att jag reagerar och jag tycker inte att det är okej! För det känns just nu som en del bara klappar mig på huvudet och säger ” ta du och byt bajsblöjor och torka kräk, du är mamma nu och ska enbart syssla med sådant”

Som tur är har jag fortfarande spärrar som drar i tyglarna så jag inte gör dessa drastiska ogenomtänkta saker som kommer över mig. För jag hade inte kunnat stå för allt dumt jag hade sagt när stormen i kroppen lagt sig!

Jag hoppas att detta är tillfälliga hormoner, så jag kan bli lite som jag var innan för dessa känslostormar är otroligt energikrävande och glädje dödande!

Kommentera

