Rakarblads beklädda vingar

20130314-090331.jpg

De senaste dagarna har jag haft fjärilar med rakblads beklädda vingar i magen. Jag har känt mig orolig och tankarna har varit bly tunga och ifrågasatt allt jag tror på och gjort.
Jag funderar på vad det beror på för jag brukar inte känna så här. Det enda jag kan komma fram till är att det varit lite mycket känslor och oro den senaste tiden och en del hormoner som är i omlopp.

Jag hoppas att fjärilarna snart flyger ut från magen och försvinner för jag orkar inte känna mig som en främling i min egen kropp.
När fjärilarna flyger som värst så vill en del av mig äta en massa onyttigheter men jag tillåter inte den delen ta över. Jag vill inte kasta dessa 7 veckorna som gått i soptunnan för dessa känslorna.

Nu ska jag se till att vräka dessa inneboende fjärilar och ta tag i ljuset i mig.

Kommentera

