En tydlig känsla

20130303-071110.jpg
Det var speciellt en sak jag var rädd för när jag var liten och det likbilar. På äldredagar har jag fått lära mig att det heter begravningsbilar.
När jag flyttade in till min lägenhet i Malmö så gick jag på rundtur med vaktmästaren. När vi kom ner garaget som låg under huset så stod det 5st begravningsbilar och en likbil. Jag blev så jäkla illa till mods, fick ståpäls i nacken och pulsen bara skenade.
Här bland dessa bilar skulle min bil stå, vaktmästaren lovade mig att följa mig ner till bilen varje dag. (Nä, han gjorde inte det… Jag är stor, tuff tjej så jag klarade att vara där nere själv. Dock tog det ett tag (läs: 2år) innan jag var avslappnad där)

När vi sen kom upp till vinden på denna rundtur så kändes det märkligt, mina ögon drogs till ett föråd och bara fick en känsla av att något otäckt hade hänt där inne. Jag skakade av mig känslan och försökte lyssna på vaktmästaren.

Den känslan om att något hänt i det förrådet har aldrig släppt mig. Min känsla är att en man hängt sig där. När man hade varit uppe på vinden och skulle gå ner till sin lägenhet igen så fick jag ALLTID en känsla av att en man gick precis bakom mig och tittade över axeln och gärna följde med in i lägenheten. Jag försökte verkligen undvika vinden!
När F skulle flytta in så hade jag inte berättar om mina ”inbillningar” utan vi använde vinden och satte upp en del möbler, kläder mm. När vi varit där uppe så säger F
”Det känns som man blir förföljd när man går från vinden!”
Kunde inte mer än att hålla med.

Jag började planera att renovera badrummet eftersom det var från 30-talet. Plötsligt en natt så vaknar jag av att en bomb smällt av och det låter som det kommer från badrummet. Hjärtat sitter uppe i halsen. Jag tar mig till badrummet och öppnar dörren försiktigt. Det som möter mig är ett badrumsskåp som ligger i 1000-bitar med alla saker som varit i det runt om i hela badrummet. Första som slog mig var att fästena i väggen släppt. Men när jag tittar på hålen så ser det ut som att någon slitit ut skåpet, hålen var helt intakta och inget borde kunnat släppa av sig själv. Och framförallt så borde skåpet träffat toalettstolen som stod precis under. Men inte, skåpet hade landat mellan toastolen, vasken och badkaret!

Ytterligare en underlig känsla infann sig en natt när jag skulle lägga mig i sängen. Känslan var att det redan låg en person där. Det var inget roligt alls. Jag gick och satte mig i soffan och började fundera på min psykiska hälsa. Sen så kom jag på att jag hört att om man pratar högt med väsendet/spöket så kan de lyda. Så jag peppade mig själv och höjde rösten och sa bestämt ”Detta är min lägenhet och min säng. Om jag vill dela min säng med någon så väljer jag det själv. Och du är inte utvald och inte välkommen här! Så du får hitta en egen säng någon annan stans!”
Tror ni att jag kände mig som man bör… Inte helt!

Ganska många incidenter har hänt i Malmö lägenheten men även på andra ställen.

Jag vill inte tro på spöken, men jag kan inte förneka det. Jag har upplevt så mycket konstiga saker under mina år. Sen kan jag inte misstro min moster som är medium heller. Hon har berättat så mycket för mig som skett just mig som hon inte kan veta eftersom jag inte berättat det för någon.

Lite otäckt, men vad vet vi egentligen om vad som finna i våran värld.?!

5 thoughts on “En tydlig känsla

  1. Spooky! Jag skulle nog varit rätt rädd om sådana saker hände mig. Har egentligen bara varit med om en ”övernaturlig” sak själv. När jag bodde hemma hade jag mitt rum i källaren. Ibland hörde jag fotsteg ovanför mig när det inte fanns någon hemma. Kände mig dock aldrig rädd för de ljuden. Många år senare berättade min mamma att hon också hört steg… Det finns säkert mycket vi inte kan förklara rationellt i världen.

  2. Gåshud deluxe!! Fy.. Den där känslan är så obehaglig. Att man inte bara kan skaka av sig den och säga ”de finns inga spöken”. När man haft den där känslan så är den svår att bli av med.

Kommentera

