När?

Oron i bröstet, tårarna som rinner. Tankarna går tillbaka till dagen jag åkte med Annie till veterinären för att befria henne från smärtan och låta henne bli en kattängel.
All ångest jag hade haft i månader och som vi kämpade med att ge henne sprutor mot allergin hon hade fått.

Snart verkar det som jag kommer få göra samma resa igen men denna gången är det Thorsson som kommer bli en ängel. Den finaste och snällaste kattängel.
Detta är det absolut värsta med att ha djur. Det känns som jag tar död på mitt barn. Jag vill inte att han ska plågas, men när vet man att det är dax?! Jag förstår ju att han inte mår helt 100, men han är fortfarande med och ser relativt pigg ut i ögonen. Han verkar inte ha ont någonstans men han är smal, mager som bara den jämfört med han annars brukar vara. Han äter nästan inget igen. Jag trugar med räkor, det enda han vill ha är Aloevera och han tar och slickar lite på blötmaten.
Hjärtat värker något oerhört!
När vet jag att det är dax?! Det är frågan jag ställer mig många gånger varje dag.

Hur kommer Mysan ta att bli av med sin storebror?! Hon vet ju inget annat än att han finns vid hennes sida. Tufft tufft tufft…..

9 thoughts on “När?

  1. Usch, jag vet precis hur det känns. Det är så jobbigt! Det värker fotfarande i hjärtat även om det snart är ett halvår sedan vi tog det tunga beslutet. Hade vi kunnat göra något mer? Var det verkligen rätt beslut? Innerst inne vet jag att det var det men det var ett tungt beslut att ta. Tänker på dig och skickar varma tankar. Kram!

  2. Sitter med tårar i ögonen. Det är de värsta med att ha djur. Ta fram favoritmat och ge katten vad den skulle bli glad för i matväg 🙂

    vi hade två katter som blev 20-21år , två systrar. När den ena gav upp så fick vi ta med oss båda två. De kunde ju omöjligt vara utan varann. Det är den värsta dagen i mitt liv. Men jisses vad fina minnen vi alltid bär med oss!

Kommentera

