Livsmål, delmål och orosmoln

Till denna vecka så har jag fått till uppgift att sätta upp konkreta mål för min träning och kosthållning.
Jag har haft lite ont i magen och många oroande tankar runt detta.
Jag tycker målsättningar är bra och det har jag. Men när jag ska sätta upp en tidsbegränsning på det så får jag lite mycket oro i kroppen. Detta för att jag är rädd för att ”misslyckas”. För om jag tex sätter upp att jag ska gå ner 5kg på 8veckor och jag inte uppfyller detta fast jag gör det jag ska med träning och kost så kommer jag bli oerhört besviken. Då är jag rädd för att jag kommer ”straffa” mig själv genom att skita i det helt. Dvs helt fel!!
Att jag tränar och tänker på min kost är en belöning till mig själv för att jag är värd detta och vill att det ska vara positivt och det ska aldrig finnas ett alternativ där jag känner mig misslyckad.

Mina mål är uppdelade de ser ut så här:

Livsmål: Jag ska vara en ”hurtig” kvinna som är sund och en bra förebild för mitt/mina barn och omgivning. Träning och bra mat ska vara en självklar del av min vardag 365 dagar om året. På semestrar, högtidsdagar mm

Storleksmål: stl 40 i kläder och 75kg

Träningsmål: Springa Göteborgsvarvet och forma kroppen så den blir hållbar och funktionell.

Samma vikt som jag vägde när jag blev gravid tänkte jag ha när Majken blir 1år. Det är 16kg dit och jag har ca 9 månader på mig.
Jag har satt upp mitt första del mål för att uppnå detta.
När jag uppnått det så ska jag gå till frisören! Som jag längtar!

Bara att fortsätta med maten och attackera plankan idag!

4 thoughts on “Livsmål, delmål och orosmoln

  1. Vet du fixar det men jag är likadan med mål & dylikt.. Man vill ju lyckas. Jag brukar tänka som du – belöningar när jag når ett visst delmål. Lite lättare att ta småmål än tänka hur långt man har tills man når ända fram till målet ❤

  2. Helt rätt tänk! Mårten kan ha knäppa mål för sina kunder och inte knäckande sådana. En kund hade ett av sina mål att på 6 månader skulle hon kunna ”sparka Mårten i huvudet” ..gammal karatekvinna som nu skulle träna 2ggr i veckan med M. Han är 190 lång kan tilläggas 🙂

    • 😀 underbart mål!
      Det gäller att hitta mål som inspirerar, det är så lätt att sätta mål som knäcker en mentalt antingen på vägen dit eller om man inte uppnår målet till det datumet som man satt upp.

      Borde hitta ett roligt mål också 😀

      • De kan vara att springa runt huset naken 10 varv utan att dö av flås 😉 Nej men hitta ett roligt mål som du vet att du kommer skratta av efteråt. Det ska jag göra.

Kommentera

